آخرین به روزرسانی موجودی و قیمت‌ها

1402-12-11

معرفی 5 ابزار جابه جایی اجسام

یکی از چالش های مهم و مورد بحث در محیط های صنعتی جابه‌جایی وسایل و اجسام سنگین به خصوص جابه جایی و بلند کردن قطعات در کارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی است که در صورت عدم استفاده از ابزار جابه جایی اجسام و با استفاده نادرست از آنها میتواند خسارت های جبران ناپذیری به افراد و وسیله ای که قصد جابه جایی یا بلند کردن آن را داریم، بزند، در این مقاله از سری مقالات کاربردی آنیک تولز قصد داریم در مورد اصلی ترین ابزار ها برای جا به جایی اجسام صحبت کنیم که این ابزار ها در 5 دسته بندی کلی تحت عنوان تیفور، پولیفت زنجیری، جرثقیل ها، وینچ بالابر برقی و لیفتراک دسته بندی میشوند و هر کدام ویژگی ها و کاربری های مخصوص به خود را دارند که باید بر اساس نوع وسیله و محیطی که میخواهید آن را جابه جا کنید بهترین ابزار را انتخاب کنید.

جهت دریافت مشاوره و خرید انواع جرثقیل، بالابر و پولیفت از طریق شماره های زیر با آنیک تولز در تماس باشید

معرفی 5 ابزار جابه جایی اجسام

چرا باید از ابزار های جابه جایی برای اجسام سنگین استفاده کرد ؟

بلند کردن اجسام سنگین در کارگاه ها و کارخانه ها همیشه آثار نامطلوبی به همراه داشته است که شامل افراد و اجسام میشود و میتواند باعث آسیب دیدن هر دو شود.

عوارضی که در اثر بلند کردن اجسام سنگین به افراد وارد م میشود شامل : آسیب به کمر و ستون فقرات، بیرون زدن دیسک های کمر، آسیب دیدن ماهیچه ها و بیرون زدن فتق

عوارضی که در هنگام بلند کردن اجسام به صورت غیر اصولی به اجسام وارد میشود شامل دفرمه شدن، شکستن و آسیب دیدن آن است .

 بر همین اساس امروزه ابزار های مختلفی در بازار موجود است که میتوانید به کمک آنها اجسام سنگین را به راحتی و بدون کوچکترین آسیبی به خود یا اجسام آن را بلند کنید.

چرا باید از ابزار های جابه جایی برای اجسام سنگین استفاده کرد ؟

5 ابزار کاربردی برای بلند کردن اجسام سنگین

از بین ابزار های مختلفی که برای بلند کردن وسایل سنگین تا به امروز تولید شده اند، موارد زیر پر کاربرد ترین آنها هستند که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند:

5 ابزار کاربردی برای بلند کردن اجسام سنگین

تیفور

 اولین ابزاری که برای جابه جایی ابزار های سنگین میتوان استفاده کرد،تیفور نام دارد که ممکن است تخت عنوان تیرفور هم آن را بشناسید، تیفور ها با مکانیزم کششی که دارند کار جابه جایی بار را انجام میدهند و از 2 جفت لبه مکانیکی برای این کار استفاده میکنند که عملکردی مشابه به اهرم دارد.

تنوع بالایی از مدل های مختلف وینچ بالابر برقی در فروشگاه آنیک تولز موجود است، برای مشاهده و خرید با ما در ارتباط باشید.

تیفور

پولیفت

پولیفت ها که یکی از کاربردی ترین ابزار ها برای جا به جا کردن بار در صنعت هستند عملکردی مشابه به جرثقیل های دستی داشته و از یک اهرم، چرخ دنده و جعبه قرقره متصل به آن تشکیل شده است که زنجیر پولیفت به دور چرخ دنده چرخیده و به جابه جایی بار منجر میشود.

جهت مشاهده تمامی مدل های پولیفت زنجیری کلیک کنید

پولیفت

جرثقیل

سومین ابزاری که برای جابه جایی بار و همچنین حمل بار باید به شما معرفی کنیم، جرثقیل زنجیری ها هستند که مدل زنجیری آن کاربردی ترین مدل جرثقیل در بازار است، کمتر صنعتی است که از جرثقیل ها برای جمل بار استفاده نکند.

جرثقیل ها بار را به صورت عمودی جابه جا میکنند و عملکرد آنها به این صورت است که نیروی چرخشی از چرخ دنده ها به زنجیر منتقل شده و در نهایت باعث بلند شدن بار از روی زمین میشود.

دامنه کاربرد جرثقیل ها در صنایع بسیار گسترده بوده و از جمله آنها میتوان ساختمان سازی، صافکاری، آهنگری، تعمیرگاه، انبار ها و …. اشاره کرد.

انواع جرثقیل ها بر اساس ظرفیت باربری که دارند در بازار به فروش میرسند که از پرفروش ترین آنها میتوان به جرثقیل دستی1 تن، جرثقیل دستی 2 تن، جرثقیل دستی 3 تن اشاره کرد.

پرفروش ترین مدل های جرثقیل دستی در آنیک تولز

جرثقیل

بالابر برقی

چهارمین ابزار جابه جایی بار بالا بر برقی است که کاربردی ترین ابزار در خطوط تولید و مونتاژ است و یک وسیله ایده آل جهت جابه جا کردن قطعات در جهت عمودی است، در ساختار این ابزار ها از موتور گیربکسی استفاده میشود و به همین دلیل دارای قدرت بسیار زیاد و سرعت عمل بالا در جابه جایی قطعات هستند و در ساخت بدنه آنها اصول مهندسی رعایت شده که به افزایش قدرت و مقاومت بالابر های برقی در شرایط کاری سخت منجر شده است.

بالابر برقی

لیفتراک

آخرین ابزار برای  جابه جایی بار در انبار ها و خطوط تولید کارخانه ها، لیفتراک است که در واقع یک ماشین است که با سوخت های فسیلی یا برق کار میکند و به راحتی برای بلند کردن اجسام در وزن های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد، ظرفیت مجاز حمل بار برای لیفتراک ها بر روی پلاک آنها از طرف کارخانه تولید کننده لیفتراک ثبت میشود.

لیفتراک

بهترین ابزار بلند کردن و جابه جایی بار

این که بهترین تجهیزات و ابزار ها برای جابه جایی بار و اجسام کدام است با توجه به شرایط کاری، نوع بار و بسته بندی آن و وزن اجسام مشخص میشود به همین دلیل نمیتوان گفت بهترین ابزار برای جابه جایی بار کدام است اما در این جا هر 5 ابزار کاربردی را به شما معرفی کردیم  و به بررسی آنها پرداختیم تا بتوانید با دید بازتری ابزار آلات و تجهیزات جابه جایی مورد نیازتان را خریداری کنید، در صورتی که برای خرید بهترین ابزار جابه جایی از جرثقیل ها (جرثقیل دستی 3 تن ) گرفته تا پولیفت و بالابر های برقی نیاز به مشاوره دارید میتوانید با فروشگاه آنیک تولز در تماس باشید.

به روز شده در 25 بهمن 1402

*
*