آخرین به روزرسانی موجودی و قیمت‌ها

1402-12-11

همه چیز درباره انواع جرثقیل و کاربرد آنها

جرثقیل وسیله ای مرتفع است که از طناب و یا قرقره برای بالا بردن و یا پایین آوردن اجسام استفاده می کند. از این وسیله برای جا به جایی وسایلی که حرکت دادن آنها از توانایی انسان خارج است استفاده می شود. در این مقاله از انواع جرثقیل و کاربرد آنها بیشتر خواهیم گفت. همراه ما بمانید.

از جرثقیل در چه مواردی استفاده می شود؟

معمولا در صنایع ساختمانی و یا ساخت و حمل سازه های بزرگ و عظیم از جرثقیل استفاده می شود. لازم به ذکر است که جرثقیل های ساختمانی معمولا بطور موقت نصب شده و میتوان آنها را بر روی زمین نصب کرد.  

پرفروش ترین مدل های جرثقیل دستی در آنیک تولز

همه چیز درباره انواع جرثقیل و کاربرد آنها

جرثقیل چگونه کنترل می شود؟

این ماشین به دو روش قابل کنترل می باشد. در روش اول یک فرد ماهر درون کابین نشسته و با دکمه هایی این ماشین غول آسا را کنترل می کند. اما در روش دیگر از کنترل بیسیم استفاده می شود. به این معنا که یک اپراتور با در دست داشتن بیسیم جرثقیل مذکور را کنترل می نماید.

انواع جرثقیل و کاربرد آنها

جرثقیل برجی

از این نوع جرثقیل معمولا در ارتفاع زیاد استفاده می شود. گفتنی است که پیشرفت تکنولوژی و توسعه شهرسازی باعث تولید و پیدایش این گونه جرثقیل ها شد. توسعه شهرنشینی منجر به ساخت ساختمان های بلند و آسمان خراش ها شد. بدیهی است که ساخت چنین بناهایی به ابزار و وسایلی چون جرثقیل برجی نیازمند می باشد. ارتفاع زیاد، شعاع کاری فراوان و… از جمله دلایل استفاده از این ماشین به حساب می آیند.

جرثقیل برجی

جرثقیل‌های موبایلی

این  ماشین از بازو بهره می برد. این بازو قادر به حرکت بوده و میتواند اجسام سنگین و فوق سنگین را از روی زمین بلند کند. گفتنی است که در این نوع جرثقیل باربرداری بر اساس مرکز ثقل و پایداری رخ می دهد.

لازم به ذکر است که جرثقیل‌ موبایلی به دو صورت ثابت و کارگاهی موجود می باشد. نوع ثابت آن به نصب جک نیاز دارد.پ

انواع مختلف جرثقیل ها شامل جرثقیل های دستی و برقی در آنیک تولز موجود است، برای مشاهده مدل های جرثقیل دستی کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره و خرید انواع جرثقیل، بالابر و پولیفت از طریق شماره های زیر با آنیک تولز در تماس باشید

جرثقیل‌های سقفی

این ماشین در ادوار مختلف تاریخ به اشکال و در انواع مختلفی موجود بوده و امروز در شکل های متنوع و برای کاربری های گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. از این وسیله برای جا به جایی و حمل وسایل سنگین بهره برده می شود. تیر آهن، قلاب، و کابل از جمله وسایل این ماشین هستند و با استفاده از آنها می توان وسایل سنگین و فوق سنگینی را حمل نمود. گفتنی است که در محیط های سربسته مانند سالن ها و کارخانه ها، سالن های صنعتی و تولیدی و… می توان از این جرثقیل استفاده نمود. تک پل و جفت پل، آویز و مونوریل انواع مختلف این جرثقیل می باشند.

آنیک تولز فروشگاه تخصصی انواع جرثقیل  در بازار لاله زار تهران

جرثقیل‌های سقفی              

جرثقیل دروازه‌ای

این نوع جرثقیل در دو نوع دروازه ای و نیم دروازه ای قابل استفاده می باشد. و برای جا به جایی بار در محیط های بدون سقف و محیط های مسقف از جرثقیل دروازه ای استفاده می کنند. گفتنی است که بالابرهای سیم بکسلی تک و دو پل را می توان بر روی این جرثقیل نصب نمود.

جرثقیل دروازه‌ای

 

جرثقیل بازویی

این نوع جرثقیل به دو صورت دیواری و ستونی قابل استفاده می باشد. انبارها، واحد های صنعتی، واحد های تولیدی و… از این نوع جرثقیل بیشترین بهره را می برند.

جرثقیل بازویی

جرثقیل آویز

معمولا در مکان ها و سالن هایی که محدودیت ارتفاع دارند از این نوع جرثقیل بهره برده می شود. گفتنی است که این ماشین می تواند تا 5 تن بار را جا به جا نماید.     

جهت مشاهده تمامی مدل های جرثقیل برقی کلیک کنید

جرثقیل آویز            

جرثقیل رافترین Rough terrain 

این جرثقیل را بر روی کفی کامیون نصب می کنند. و بیشتر کاربرد آن در مناطق برون شهری می باشد. در این نوع جرثقیل از چند پایه بهره برده می شود و این پایه ها به صورت عمودی و یا افقی نصب می گردند. این پایه ها در نهایت به حفظ تعادل جرثقیل کمک می کنند. 

جرثقیل رافترین Rough terrain 

همانگونه که ملاحظه کردید جرثقیل انواع مختلف و متنوعی دارد که هر کدام از انواع آن در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله به موضوع انواع جرثقیل و کاربرد آنها پرداختیم. امیدواریم بیشترین بهره را برده باشید.

به روز شده در 27 آذر 1402

*
*