آخرین به روزرسانی موجودی و قیمت‌ها

1402-12-17

ورق گیر مگنتی چگونه کار میکند

برای بلند کردن و جا به جا نمودن ورق های بزرگ و یا تخته های عظیم نیاز به اهرم داریم. چرا که جا به جا کردن این اشیا، بدون استفاده از ابزار مکانیکی، فشار زیادی را به مهره های بدن وارد خواهد کرد.

برای این مشکل راه حلی پیشنهاد شده است. ورق گیر، ابزاری است که با کمک آن می توان اشیا سنگینی چون ورق های آلومینیومی را بدون دردسر جا به جا نمود. در این مقاله خواهیم گفت که ورق گیر مگنتی چگونه کار میکند.

یکی از پرکاربردترین ابزارها در کارگاه ها و کارخانه ها ورق گیر نام دارد. این ابزار از فرمول ساده ای بهره می برد. و با کمک آن می شود آهن آلات، پروفیل، شمش های فلزی و… را جا به جا نمود.

در پاسخ به سوال ورق گیر مگنتی چگونه کار میکند باید گفت:

این وسیله ابعاد متفاوتی داشته و در انواع مختلفی قابل حصول می باشد. ابعاد مختلف این وسیله کمک می کنند تا وسایل را راحت تر بلند کرده و با خیال آسوده تری آنها را جا به جا نماییم. گفتنی است که بلند کردن و جا به جا نمودن ستون های فلزی سنگین، یکی از مهمترین کاربردهای ورق گیر می باشد.

انواع ورق گیر

ورق گیر عمودی

از این وسیله معمولا بصورت تکی استفاده می شود. ورق گیر عمودی معمولا برای حمل و بلند کردن شی از بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق گیر افقی

از این وسیله به صورت جفت استفاده می شود. نام دیگر این وسیله بغل گیر می باشد. ورق گیر افقی معمولا برای حمل و یا بلند کردن بار از بغل یا پهلو مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق گیر مغناطیسی

مگنت لیفت    MAGNET LIFT نام دیگر این وسیله می باشد. این وسیله معمولا با ایجاد میدان مغناطیسی قوی اشیا را بلند کرده و افراد را قادر می سازد تا اشیا را حمل نمایند. گفتنی است که برای استفاده از این وسیله نیازی به باتری و یا برق نیست. مگنت هایی که در مگنت لیفت مورد استفاده قرار می گیرند با بالاترین کیفیت ساخته شده  و معمولا قادر هستند تا وزن زیاد وسایل را به خوبی تحمل نمایند.

ورق گیر تیر آهن

برای حمل و جا به جایی تیر آهن از این وسیله بهره برده می شود. این وسیله گیره های به خصوصی دارد که این گیره ها بصورت پیچی باز و بسته می شوند.

ورق گیر چوب

این وسیله عموما برای جا به جا نمودن ابزار سنگین از جمله آهن و لوله مورد استفاده قرار می گیرد. اما در بسیاری از کارخانه ها و کارگاه هایی که با الوار سر و کار دارند نیز از آن استفاده می شود. ام دی اف، تخته 3 لا، نئوپان و… از جمله وسایلی هستند که برای حمل و جا به جایی آنها از ورق گیر چوب استفاده می شود.

ورق گیر مگنتی از چه جنسی ساخته می شود؟

فولاد سخت نام متریالی است که ورق گیر را با آن می سازند. فولاد بسیار قوی و با دوام بوده و به خوبی می تواند وزن اشیا سنگین را تحمل کند. در ورق گیر مگنتی، مگنت یا آهنربا درون فولاد کار گذاشته می شود. گفتنی است که بر اساس نوع وسیله، وزن آن و همچنین مدت زمان نگهداری، نوع مگنت های کار گذاشته شده درون ورق گیر متفاوت خواهند بود.

ورق گیر مگنتی در کجا کاربرد دارد؟

تقریبا در هر کجا می توان از ورق گیر مگنتی استفاده کرد. کارگاه ها و کارخانه های فنی که همیشه با ورق های سنگین سر و کار دارند، بیشترین استفاده را از این نوع ورق گیر می برند.

ورق گیر مگنتی چگونه کار میکند و مزایای استفاده از آن کدامند؟

ممکن است وسایل دیگری نیز وجود داشته باشد که با استفاده از آنها بتوان ابزار و وسایل را جا به جا نمود. اما ورق گیر مگنتی یکی از بهترین گزینه هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 ورق گیر مگنتی کوچک است و فضای زیادی را اشغال نمی کند

2 وزن مگنت ها کم ولی قدرت آنها زیاد است

3 این دستگاه به برق و شارژ نیازی نداشته و تحت هر شرایطی کار می کند.

در این مقاله به سوال ورق گیر مگنتی چگونه کار میکند پاسخ دادیم. امیدواریم بهره کافی را برده باشید.

به روز شده در 27 آذر 1402

*
*